Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 1: Στη ΔΕΘ, ο Πρόεδρος του ΠαΣοΚ κ. Γ. Παπανδρέου δήλωσε ότι βρίσκεται σε επαφή με τον οραματιστή της ανάπλασης της Βαρκελώνης Χοσέπ Αντόν Αθεμπίγιο. Πιστεύετε ότι το μοντέλο της ισπανικής πόλης μπορεί να αποτελέσει υπόδειγμα για την Αθήνα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στα χρόνια μας ο σχεδιασμός και οι μελέτες για μια σύγχρονη και ευέλικτη συγκοινωνιακά πόλη άρχισαν το 1986 με την ευκαιρία της χρυσής Ολυμπιάδας. Υπεύθυνος του εγχειρήματος ορίσθηκε ο σημαντικός Αρχιτέκτονας αείμνηστος Γ. ΚΑΝΔΥΛΗΣ. Δυστυχώς, ακόμα και εκείνη η μερική παρέμβαση που στόχευε μόνο στους αγώνες, μετά το θάνατο του τροποποιήθηκε.
Η Αθήνα μια πόλη που διαμορφώθηκε μόλις πριν 170 χρόνια έχει διαφορετική ιστορία και εξέλιξη από τη Βαρκελώνη. Κοινό σημείο των δύο πόλεων θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το νερό, δηλαδή το μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο. Αυτό το στοιχείο σε συνδυασμό με πολλά άλλα, όπως:
-η ασφυκτική δόμηση του κέντρου που προσδίδει εικόνα παρηκμασμένης πόλης
-η ζητούμενη ανακούφιση από το κυκλοφοριακό έμφραγμα
-ο προσδιορισμός χώρων, όπου η σύγχρονη αρχιτεκτονική θα αναπτυχθεί
-η οργανωμένη ανάπτυξη και η ανάδειξη του θαλάσσιου μετώπου
μπορούν να αποτελέσουν μια αφετηρία. Επείγουσα όμως προτεραιότητα για το Λεκανοπέδιο είναι η ανατροπή της άναρχης επέκτασης της.

ΕΡΩΤΗΣΗ 2: Με βάση και την ιδιότητά σας ως επικεφαλής του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών στο ΠαΣοΚ, ποιο είναι το τρίπτυχο που θα μπορούσε να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής στις ελληνικές πόλεις και ιδιαίτερα στην Αθήνα; 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στη μεταβιομηχανική εποχή μας πρέπει να αποφασίσουμε τι είδους μητροπολιτικό κέντρο θα πρέπει να είναι στο μέλλον η Αττική. υπηρεσιών; μεταπρατικών δράσεων; Ποια η σύγχρονη πολιτισμική της αναφορά; και που χωροθετείται; Το υλοποιηθέν έργο της ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων είναι μόλις το ένα δέκατο του δυνάμενου. Ποιο θα είναι το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης ; Πού και πώς προσδιορίζεται;
Οι Ελληνικές πόλεις πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά δομήθηκαν την καταστροφική εικοσαετία 1955 - 1975 κατ' απομίμηση της Αθήνας εξ' ού και από ψηλά οι πόλεις μας μοιάζουν περισσότερο με αυτές της Μέσης Ανατολής παρά της Ευρώπης. Η ευθύνη για αυτό είναι πολιτική και μόνο.
Εδώ και χρόνια συζητάμε πως ο πεζός θα έχει άνεση και ασφάλεια να κυκλοφορεί, οι ποδηλάτες να μπορούν να κινούνται μέσα από κατάλληλα δίκτυα ποδηλατόδρομων σε πράσινο περιβάλλον, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -με μονοδρομήσεις των οδών- να κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση των Ι.Χ. και οι πολιτιστικές και περιπατητικές διαδρομές, να επεκτείνονται στα προάστια των κέντρων. Είμαστε έτοιμοι να χωροθετήσουμε περιοχές οργανωμένης δόμησης, αυξάνοντας τους χώρους πρασίνου και αναψυχής με την καθ ' ύψος επέκταση της δόμησης, όπως έγινε στη Βαρκελώνη;
Πολλές ελληνικές πόλεις διαθέτουν αξιόλογο αρχαιολογικό χώρο. Όμως κατά κανόνα η πρόσβαση είναι μαρτυρική και η αξία μιας επίσκεψης αφήνει αδιάφορους τους δημότες και τους επισκέπτες τους.
Χρειάζεται λοιπόν ένας νέος σχεδιασμός που θα συνοδεύεται από τη θέσπιση ενός συστήματος ελέγχου της εφαρμογής του.
ΕΡΩΤΗΣΗ 3: Ως υπουργός Αιγαίου την περίοδο 2000 – 2004, ηγηθήκατε ενός προγράμματος για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο αρχιπέλαγος, τη βελτίωση των μεταφορών και την προστασία του περιβάλλοντος. Σε τι φάση βρίσκεται σήμερα αυτό το πρόγραμμα και πως θα το προεκτείνετε στην υπόλοιπη Ελλάδα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το 2000 ξεκινήσαμε μια δύσκολη αλλά ωραία προσπάθεια. Διαπιστώσαμε ότι η συνέχιση της δόμησης των νησιών μας, χωρίς κανόνες και κυρίως η ραγδαία υπερδόμηση, δεν οδηγεί μόνο στην αλλοίωση του μοναδικού τοπίου και του περιβάλλοντος τους, αλλά επιφέρει μη αναστρέψιμη καταστροφή.
Θεσμοθετήθηκαν στην τετραετία για τριαντατέσσερα νησιά κανόνες όπως: η κατάργηση όλων των παρεκκλίσεων, περιορίσθηκε η κάλυψη και ο συντελεστής δόμησης, και στις εκτός οικισμού περιοχές προσδιορίστηκε μέγιστο ύψος για τις οικοδομές τα 4.30 μ.
Ψηφίσθηκε ο Νόμος 3201/2003 για την «απόσυρση κτηρίων» ασύμβατων με το περιβάλλον, που όμως η κυβέρνηση της Ν.Δ. έβαλε στο ψυγείο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 4: Ολοι ισχυρίζονται ότι σε αυτή την αναμέτρηση διακυβεύονται πολλά. Πως θα πείθατε έναν αναποφάσιστο ψηφοφόρο να προτιμήσει το ΠαΣοΚ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Νομίζω ότι πολύ λίγα χρειάζεται να πούμε, αφού -δυστυχώς για τη χώρα- μέρα με τη μέρα η Νέα Δημοκρατία φροντίζει και ο πλέον αναποφάσιστος πολίτης να προτιμήσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ορθώς κυρίαρχο ζήτημα σε αυτές τις εκλογές είναι η οικονομία. Δυστυχώς το κράτος μας έπιασε πάτο με την αλόγιστη σπατάλη και κακοδιαχείριση.
Εκτίναξε όλους τους δείκτες στα ύψη, δημόσιο χρέος, ελλείμματα, ισοζύγιο, ανεργία, και κάτι χειρότερο η εσωτερική παραγωγή προϊόντων αλλά και οι εξαγωγές ανακόπηκαν. Ο πολίτης λοιπόν ήδη αποφάσισε αντιλαμβάνοντας κατ' αρχήν ότι είμαστε πολύ καλύτεροι, όχι ως διαχειριστές, άλλα ως πολιτικός χώρος που τολμά και αποφασίζει. Αυτό δεν είναι λίγο.

ΕΡΩΤΗΣΗ 5: Ποια πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η πρώτη κίνηση του ΠαΣοΚ εφόσον είναι στην κυβέρνηση στις 5 Οκτωβρίου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο Γ. Παπανδρέου στη ΔΕΘ επακριβώς προσδιόρισε τις προτεραιότητες σε όλους τους τομείς. Επισήμανε επιπρόσθετα ότι θα εργασθούμε:
Να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του πολίτη στο κράτος.
Να δρομολογηθεί η βελτίωση των συνθηκών ζωής του.
Να αποκτήσει η αγορά εμπιστοσύνη και να ξαναμπεί μπροστά η επενδυτική μηχανή.
Να επανακτήσουν κύρος οι θεσμοί και να γίνουν πράξη οι διακριτοί ρόλοι όλων των θεσμικών φορέων της Δημοκρατίας μας.

ΕΡΩΤΗΣΗ 6: Μετά από τις πρόσφατες πυρκαϊές στην Αττική, η περιβαλλοντική υποβάθμιση αγγίζει πλέον το "κόκκινο"; Ποιές θεωρείτε ότι είναι οι προτεραιότητες που πρέπει να τεθούν ώστε να αποτραπεί κάτι τέτοιο;
Πιστεύετε ότι πρέπει να υπάρξει αυστηροποίηση του συνταγματικού και νομοθετικού πλαισίου για τα δάση και για την αστική ανάπτυξη;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μετά από κάθε καταστροφική πυρκαγιά διατρανώνουμε βροντερά ότι «κηρύσσεται αναδασωτέα η περιοχή» για να ξανακαεί μετά από λίγο και να αρχίσουν να φυτρώνουν οι μεζονέτες που καταγγέλλονται ως αυθαίρετες και νομιμοποιούνται στη συνέχεια από την ίδια καταγγέλλουσα πολιτεία για εισπρακτικούς λόγους.
Το σύστημα είναι σάπιο. Το «άπαξ δάσος, εσαεί δάσος» είναι κενή συνταγματική επιταγή, αφού το κράτος μας έχει διάτρητους μηχανισμούς όπου ο εγκρίνων ταυτίζεται με τον αδειοδοτούντα.
Προτεραιότητες η σύσταση του Υπουργείου Περιβάλλοντος που θα έχει στην ευθύνη του τη Γενική Γραμματεία Δασών, τον αιγιαλό και παραλία, και οι υπηρεσίες αδειοδότησης δεν θα ταυτίζονται με εκείνες της παραλαβής. Συνταγματικά να απαγορευθεί η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων και η αστικοποίηση των δασών και των δασικών εκτάσεων.